امروزه افراد اهمیت زیادی به زیبایی چهره خود می‌دهند و راههای مختلفی نیز در این باره وجود دارد. راههایی که با تغییر در اجزای صورت مانند بینی، چشم ها، لبخند و… موجب زیبا ترشدن صورت می‌گردند. یکی از راحت ترین و رایج ترین شیوه های زیبایی صورت، طراحی لبخند می‌باشد. این کار مربوط به دندانپزشکی زیبایی می‌باشد.

دندانپزشکی زیبایی شامل شیوه های زیادی مانند کامپوزیت دندان، لمینت دندان، بلیچینگ، اصلاح فاصله بین دندان، بایوکلیر و سایر روشها برای اصلاح طرح لبخند می‌باشد. هر کدام از این متدها معایب و مزایایی دارند که دندانپزشک با توجه به شرایط فرد بهترین شیوه را انتخاب می‌نماید. بعنوان مثال می‌توان گفت که روش درمانی لمینت روشی مقاوم و زیبا می‌باشد ولی جزء گرانترین روش های درمانی زیبایی نیز محسوب می‌شود.

در حالی که روش درمانی کامپوزیت ارزانتر از لمینت می‌باشد ولی به مقاومت و سختی لمینت نمی‌باشد.اگر قصد اصلاح لبخند خود به روش درمانی بایوکلیر را دارید ما را تا پایان این مقاله در سایت دکتر مهرداد نقشینه همراهی بفرمایید.

بایوکلیر

روش بایوکلیر چیست؟

روش بایوکلیر یکی از متد دندانپزشکی زیبایی می‌باشد. در این روش برای اصلاح مشکلات خاصی از جمله طرح لبخند، یک ماتریس خاصی را به دور دندان قرار می‌دهند و با کمک آن کامپوزیت را به دور دندان می‌پیچانند. این روش برای پر کردن فضاهای خالی و ایجاد یک لبخند زیبا، یکی ازمناسب ترین راهها می‌باشد.

تفاوت بایوکلیر با کامپوزیت

یکی از معایب روش درمانی کامپوزیت ونیر ایجاد لبه در اطراف کامپوزیت می‌باشد. در این لبه ها معمولا پس از مدتی باکتری ها و پلاک ها  تجمع می‌یابند و باعث ایجاد مشکلاتی از قبیل رنگ گرفتن اطراف دندان و یا ایجاد مشکلاتی در اطراف دندان بعلت وجود پلاک و جرم دندان می‌شوند. در روش بایوکلیر هیچ لبه ای وجود ندارد و در نتیجه رنگ گرفتن دندان و ایجاد پلاک اطراف آن وجود ندارد. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با بهترین متخصص کامپوزیت در تهران  تماس بگیرید.

تفاوت بایوکلیر با لمینت 

لمینت دندان یکی از بهترین درمانهای دندانپزشکی زیبایی دندان می‌باشد. این روش رایج ترین شیوه درمان زیبایی برای تغییر رنگ دندان ها و طراحی لبخند زیبا می‌باشد. از بایوکلیر هم برای انجام همین کار استفاده می‌گردد ولی با یک هزینه به مراتب کمتر. بایوکلیر یک شیوه ارزان قیمت برای داشتن لبخندی زیبا و طبیعی می‌باشد.

تفاوت بایوکلیر با لمینت 

بایوکلیر در چه مواردی کاربرد دارد؟

بایوکلیر کاربردهای زیادی دارد و در موارد مختلفی به کار می‌رود. در قسمت زیر به برخی از این موارد می‌پردازیم.

  • برای اصلاح دندان های کج
  • برای اصلاح دندان های تغییر رنگ یافته
  • برای اصلاح پریدگی های اطراف دندانها
  • برای رفع نقاط سیاه بر روی دندانها
  • برای پرکردن فضاهای خالی بین دندانها (دیاستم)
  • برای اصلاح بخش های فرسایش یافته دندان ها

مزایای درمان بایوکلیر

همانند هر روش دندانپزشکی دیگر بایوکلیر نیز مزایایی دارد که در قسمت زیر به مهم ترین آنها اشاره می‌نماییم.

  • این شیوه یک جایگزین مناسب برای کامپوزیت ونیر و لمینت دندان می‌باشد.
  • یکی از مزیتهای این روش قابل ترمیم بودن آن می‌باشد.
  • به دندانهای طبیعی خیلی شبیه می‌باشد.
  • این درمان فقط نیاز به یک جلسه دندانپزشکی دارد.
  • از نظر هزینه نسبت به دیگر درمانها مقرون به صرفه تر می‌باشد.
  • برای نصب نیازی به تراشیدن مینای دندان ندارد.

دراین مقاله سعی کردیم تا شما را با روش درمانی بایوکلیر آشنا سازیم. امیدواریم این مطالب برای شما سودمند باشد. اگر سوالی از ما دارید لطفا با این شماره 22065800-021 تماس بگیرید یا در قسمت کامنت ها برایمان پیغام بگذارید. از همراهی شما در این مقاله سپاس گزاریم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *