دلایل زردی دهان کدام است

(دندانپزشکی تخصصی دکتر مهرداد نقشینه)

توجه داشته باشید که ظاهر زرد یک زبان می تواند بسیار هشدار دهنده باشد و می تواند به یک نگرانی پزشکی اشاره کند. در غیر این صورت زردی زبان موقتی است و به تنهایی التیام پیدا می کند، اما مهم است که علت زردی زبان را مشخص کنید تا مطمئن شوید که مشکلی برای شما به وجود نمی آید، باید گفت که زردی زبان می تواند در هر سنی اتفاق بیافتد. در زنان باردار به علت تغییرات هورمونی، زردی زبان بسیار رایج است اما برای ایمنی باید به پزشک مراجعه کنید تا مطمئن شوید که چیز جدی وجود ندارد دکتر مهراد نقشینه در ادامه مطلب دلایل ایجاد زردی زبان را معرفی می کند

بهترین کلینیک دندانپزشکی تهرانبهترین کلینیک دندانپزشکی تهران
  • یرقان :

زردی زبان می تواند نشانه بیماری یرقان باشد که به یک مشکل کبد اشاره دارد

• محصولات مراقبتی دهان :

برخی محصولات درمانی دهانی مانند دهان شویه ها می توانند باعث زرد شدن زبان شوند

• عفونت ادراری :

پوشش ضخیم زرد، به خصوص در پشت زبان می تواند نشانه هشدار دهنده زودهنگامی از عفونت دستگاه ادرار باشد

• کشیدن دندان :

یکی دیگر از دلایل زردی زبان ممکن است به دلیل کشیدن دندان باشد

• رشد اضافی باکتری در دهان :

وقتی باکتری روی زبان رشد می کند، زبان زرد می شود. این وضعیت به زبان پرزی شکل نیز مربوط است

• گلوی خشک :

باکتری هایی که گلو درد را ایجاد می کنند، می توانند باعث زردی زبان شوند. علائم دیگر آن شامل تب، تنگی گلو و تورم غدد لنفاوی است