روکش دندان

در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان احتمال بروز انواع مشکلات برای دندانهای شما زیاد می گردد. رایج ترین این مشکلات پوسیدگی دندانها می باشد. اگر در مراحل اولیه پوسیدگی دندانها برای درمان آن اقدام نکنیم، پوسیدگی ممکن است به لایه های داخلی تر دندان نفوذ کند. در این صورت برای درمان نیاز به درمانهای مکمل همچون عصب کشی دندان خواهید داشت. بعد از آن اگر دندان ساختار کافی برای نگهداری ترمیم نداشته باشد باید از درمان روکش دندان استفاده نمود.

روکش دندان

روکش های دندان ظاهری کاملاً شبیه به دندان طبیعی دارند، با این تفاوت که درون آن ها خالی است. روکش‌ های دندانی به طوری طراحی شده‌ اند که به طور محکم روی دندان ثابت می شوند و مانع نفوذ باکتری‌ ها به دهان و دندان می شوند. به طور معمول رنگ روکش های دندان را شبیه به سایر دندان‌ های طبیعی در نظر می‌ گیرند تا دندان‌ های شما از ظاهری زیبا برخوردار گردد.

چرا از روکش دندان بعد از ترمیم دندان استفاده می شود

درواقع از روکش دندان برای بازیابی شکل، عملکرد و ظاهر شکسته و بد دندان، یا دندان هایی که پوسیدند، می باشد، بعد از ترمیم دندان استفاده می شود چرا که روکش می تواند ثبات عملکرد دندان رو حفظ کند و شانس شکستگی های بعدی رو کاهش دهد. خصوصا دندان هایی که ریشه هایش پر شده باشد جالب است بدانید که در دندانپزشکی تخصصی دکتر مهرداد نقشینه برای بهبود زیبایی ظاهر دندان ها از روکش دندان با کمترین میزان تهاجم و ساده ترین تکنیک ها استفاده می شود

استفاده از روکش درد دارد

خیر در روش درمانی روکش دندان بیحسی موضعی برای دندان مربوطه انجام می شود و در ادامه درمان یک روکش موقتی هم گذاشته می شود که از دندان محافظت کند و از هرگونه حساسیت ناشی از هوا کشیدن تا آماده شدن روکش جدید جلوگیری می کند

انواع روکش دندان

  • روکش های استیل، روکش های پیش ساخته هستند که در دندان های دائمی به طور موقت مورد استفاده قرار می گیرند
  • روکش های دندانی سرامیکی که رنگی هم رنگ دندان طبیعی شما دارند.
  • روکش های رزین که ارزانتر از انواع دیگر هستند.
  • روکش های موقت که معمولا برای ترمیم موقت استفاده می شوند.

مراقبتهای بعد از درمان روکش

  • پس از چسباندن روکش تا نیم ساعت نباید چیزی بجوید زیرا نیم ساعت طول می کشد تا چسب روکش دندان عمل کند.
  • روکش موقتی استحکام زیادی ندارد بنابراین نباید اشیای سخت مانند مداد، ناخن، یخ و غیره را بجوید یا گاز بگیرید .
  • هنگامی که روکش موقتی دارید، نباید غذاهای چسبناک بخورید وگرنه ممکن است روکش از جای خود دربیاید. از جویدن آدامس در این دوران خودداری کنید.
  • روکش موقتی به راحتی از جا در می‌آید چرا که با چسب موقتی چسبانده شده است.
  • در این مدت ممکن است کمی به غذاهای داغ یا سرد حساسیت پیدا کنید اما نباید نگران باشید چرا که این اتفاق در مورد روکش دائمی رخ نمی‌دهد.

طول عمر روش درمانی روکش دندان چقدر است

روکش ها در صورتی که بشکنند، بپوسند و لثه تحلیل برود از بین می روند  شانس شکستگی دندان هم می تواند با استفاده از روکش های دندان فقط با خوردن و جویدن کاهش پیدا کند برای مراقبت های بیشتر از روکش دندان خود سعی کنید تافی نخورید و در چیزی را با دندان هایتان باز نکنید. سعی کنید نوشیدنی ها و خوراکی های شیرین، نوشیدنی های گازدار، نخورید. ویزیت مرتب هم داشته باشید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *