رفع فوبیای دندانپزشکی

(دندانپزشکی خوب در غرب تهران)

ترس از دندانپزشکی ترسی شایع است که می تواند منشا مختلفی داشته باشد برای مثال می تواند ریشه در خاطرات ناخوشایند خردسالی باشد همچنین عدم دید بیمار در هنگام انجام درمان و وجود صداهای ناخوشایند ابزار دندانپزشکی در زمان درمان بیشتر بر این ترس دامن می زند.

همانطور که گفته شد یکی از رایج‌ ترین دلایل فوبیای بیماران از دندانپزشکی، ابزار دندانپزشک و سر و صدای مربوط به این ابزار می باشد. صدای ابزار دندانپزشکی بزرگ‌ ترین عامل محرک بیمارانی است که از دندانپزشکی می‌ ترسند.

ترس از دندانپزشکی یک ترس بسیار رایج است که بیماران بسیاری را از مراجعه به کلینیک‌ های دندانپزشکی و مراقبت‌ های پیشگیرانه باز می‌ دارد که عواقب مختلفی مانند درد دندان و از دست دادن آن را در پی دارد.

دندانپزشکی دکتر مهرداد نقشینه : برای اینکه بتوانید بر ترس خود از دندانپزشکی غلبه کنید بهتر است برای انجام درمان تنهایی به کلینیک دندانپزشکی مراجعه نکنید و حتما یک عضو از خانواده یا یکى از دوستانتان را براى کم کردن ترس و اضطراب همراه خود ببرید.

ترس از درد (فوبیای دندانپزشکی) مهم‌ ترین عامل مراجعه نکردن افراد به دندانپزشک است. اما بهتر است بدانید که داروها و تکنیک‌ های بسیاری وجود دارد که به صورت ترکیبی یا جداگانه برای از بین بردن درد دندان و یا کاهش اضطراب حین انجام درمان های دندانپزشکی مورد استفاده قرار می‌ گیرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *