یکی از موارد مهم در ماندگاری بیشتر ترمیم های انجام شده مانند درمان کامپوزیت ونیر، ثبات رنگی آن ها می باشد. مصرف مداوم مواد غذایی و نوشیدنی و دهانشویه  بدون رعایت بهداشت دهان و دندان می تواند در دوام و ماندگاری رنگ کامپوزیت ونیر تاثیر منفی داشته باشد.

دندانپزشکی تخصصی مهرداد نقشینه : رعایت برخی از نکات می تواند در مدت ماندگاری رنگ درمان کامپوزیت ونیر بسیار تاثیر گذار باشد، تغییر رنگ جزئی به مرور زمان با مصرف بیش از اندازه چای، قهوه و نوشیدنی های رنگی بروی روکش های کامپوزیتی ایجاد می شود به همین دلیل توصیه می شود افرادی که کامپوزیت ونیر انجام داده اند تا جایی که ممکن است از مصرف این نوشیدنی ها خودداری نمایند.

شايد برای يک سری از افراد سوال به وجود بیاید كه رنگ ونير كامپوزيت تحت تاثير چه عواملی قرار دارد ؟

بايد گفت رنگ كامپوزيت به نوع كامپوزيت و شيوه صيقل دادن دندانپزشک بستگی دارد. دكتر نقشينه در اين ويديو اين موضوع رو بيشتر توضيح ميدهند.

لازم به ذکر است که در بیشتر موارد برای رفع تغییر رنگ ایجاد شده بر روی درمان کامپوزیت ونیر دندان، روش پالیش کردن دندان کافی می باشد. در صورتی که تغییر رنگ ایجاد شده در کامپوزیت ونیر دندان بیشتر از آن باشد که با روش پالیش کردن قابل درمان نباشد، متخصص دندانپزشک برای رفع تغییر رنگ و بازگرداندن زیبایی لبخند شما از روش های تخصصی تر استفاده می کند.

در صورت مشاهده تغییر در رنگ کامپوزیت ونیر دندان به دندانپزشکی خوب مهرداد نقشینه در غرب تهران مراجعه کنید تا علت تغییر رنگ کامپوزیت ها تشخیص داده شود و سپس اقدام درمانی مناسب صورت بگیرد. پس از تشخیص علت یا علت های تغییر رنگ کامپوزیت دندان، به راحتی این تغییر رنگ برطرف خواهد شد.