بهترین متخصص ایمپلنت

دلایلی که باعث می شوند کاشت ایمپلنت دندان ناموفق باشد چیست؟

ضعف بهداشت دهان :

حفظ بهداشت دهان پس از کاشت ایمپلنت دندان اهمیت زیادی دارد و نقش مهمی در موفقیت درمان ایفا می‌کند. در صورتی که محدودیت‌هایی دارید که بر دامنه حرکتی دستان شما در هنگام مسواک زدن تأثیر می‌گذارد یا به هر شکلی در توانایی تمیز کردن دندان‌ها اختلال ایجاد می‌کند، احتمالاً کاشت ایمپلنت دندان برای شما مناسب نیست. در صورتی که بهداشت دهان را رعایت نکنید تجمع پلاک و باکتری‌ها منجر به عفونت لثه در پیرامون ایمپلنت دندان می‌شود. اگر عفونت لثه پیشرفت نماید باعث تحلیل رفتن استخوان فک، لق شدن ایمپلنت دندان و از دست دادن آن می‌شود.

بیماری لثه :

داشتن لثه سالم معیار مهمی برای جراحی ایمپلنت دندان است. در صورت وجود بیماری لثه نمی‌توانید ایمپلنت دندان بکارید بلکه باید پیش از آن، مشکل لثه را حل کنید. بیماری لثه به التهاب یا عفونت لثه گفته می‌شود که باعث تخریب بافت لثه و استخوان فک می‌شود. در صورتی که این عفونت درمان نشود ایمپلنت دندان را احاطه کرده و باعث شکست درمان می‌شود. در صورتی که عفونت لثه دارید حتماً به دندانپزشک مراجعه کنید.

کم بودن استخوان فک :

موفقیت درمان بستگی زیادی به کیفیت و حجم استخوان در محل کاشت ایمپلنت دندان دارد. در صورتی که استخوان سالم به اندازه کافی وجود نداشته باشد نمی‌تواند ایمپلنت دندان و فشار وارد بر آن را تحمل کند بنابراین درمان با عدم موفقیت مواجه می‌شود. تحلیل رفتن استخوان در افرادی که پوکی استخوان دارند اتفاق می‌افتد. در این وضعیت تراکم استخوان کاهش یافته و استخوان‌ها شکننده می‌شوند بنابراین خطر شکستن آنها بیشتر است. عفونت شدید لثه نیز باعث تخریب استخوان فک می‌شود. همچنین در صورتی که مدت زیادی از کشیدن دندان گذشته باشد استخوان تا حدی باز جذب شده و کوچک می‌شود.

سیگار کشیدن :

سیگار کشیدن یکی از عوامل ناموفق بودن درمان ایمپلنت دندان است چون باعث محدود شدن جریان خون در لثه و کند شدن فرآیند التیام بافت‌ها می‌شود. چندین پژوهش نشان داده‌ اند میزان عدم موفقیت درمان ایمپلنت دندان در افراد سیگاری 20% است. البته باید بدانید اگر سیگاری هستید به این معنی نیست که نمی‌توانید ایمپلنت دندان بکارید بلکه باید بهداشت دهان را به خوبی رعایت کنید و سیگار را ترک کنید . اگر نمی‌توانید حداقل باید سیگار را یک هفته قبل از عمل کنار بگذارید و حداقل تا دو ماه پس از عمل نکشید.

یادآوری : در صورتى كه قرار است در آينده دندان خود را ايمپلنت كنيد، بايد بدانيد كه بهتر است سيگار را تا حدامکان ترک كنيد. مصرف سيگار ممكن است ايمپلنت دندان شما را به دردسر بياندازد. همچنين استفاده از نخ دندان و مسواک به صورت مرتب، بعد از ايمپلنت كردن دندان ضرورى است.

بهترین متخصص ایمپلنت چه کسی است؟