خدمات اندو (عصب کشی)  دندانپزشکی تخصصی دکتر مهرداد نقشینه در غرب تهران

عصب کشی در غرب تهران

اندو یا عصب کشی دندان چیست؟

اندو، روت کانال و عصب کشى، نام هایى براى درمان ریشه است. هردندان از بافتى سخت تشکیل شده که بافت نرم زنده اى را احاطه کرده است. این بافت نرم واقع در مرکز دندان را در اصطلاح عامیانه عصب مى نامند. در صورت شدت و گسترش پوسیدگى و رسیدن آن به ناحیه ى عصب ریشه دندان، پزشک معالج ناچار به تراشیدن دندان و خارج کردن عصب از ریشه دندان مى شود و بعد از آن مجددا دندان را با مواد مخصوص پر مى کند. در صورت عدم انجام به موقع درمان ریشه، پوسیدگى این ناحیه مى تواند باعث از بین رفتن کامل دندان شود. همچنین عدم انجام صحیح و کامل درمان ریشه، بیمار را مجبور به انجام مجدد این درمان مى کند که این تکرار، خود مى تواند منجر به تراشیده شدن بخش بیشترى از دندان شود و منجر به کاهش عمر دندان گردد. از این رو براى تشخیص و انجام دقیق درمان ریشه، مخصوصا در مواردى که ریشه دندان عمیق و یا خمیده مى باشد، درمان توسط دندانپزشک متخصص درمان ریشه (متخصص اندو) توصیه مى گردد

هزینه درمان ریشه در کلینیک دندانپزشکی مهراد
درمان ریشه ( متخصص )بسته به تعداد کانال متخصص از ۸۸۰ هزار تا 980 هزار تومان
درمان ریشه ( عمومی )بسته به تعداد کانال عمومی از ۶۸۰ هزار تا ۷۸۰ هزار تومان

*** هزینه ها برای بیمه ها طبق تعرفه های بیمه میباشد

علل شایع درد کانال ریشه

پوسیدگی دندان که به لایه های بیرونی دندان نفوذ کرده باعث درد کانال ریشه می شود.
ترک خوردگی در دندان ها می تواند باعث پوسیدگی دندان و درد کانال ریشه شود.
اگر علت درد دندان شما عفونت در پالپ دندان باشد، دندانپزشک درمان کانال ریشه را توصیه می کند

علائمی که نشان می دهد به درمان کانال ریشه نیاز دارید

• تورم در لثه ها در نزدیکی منطقه درد دندان

• تیره شدن دندان

• یک نشان کوچک مانند جوش روی لثه ها در نزدیکی منطقه درد دندان

• فشار  و درد در منطقه دندان

• درد های شدید دندان هنگام خوردن غذا

• درد دندان ها و حساسیت به گرما یا سرما

چگونه درمان عصب کشی در غرب تهران انجام می شود ؟

درمان کانال ریشه اساسا یک فرایند چهار مرحله ای است

1. دندانپزشک با استفاده از یک آمپول، بیهوشی محلی را انجام می دهد. شایع است که وقتی آمپول وارد لثه می شود، کمی در منطقه احساس می شود. بعد از اینکه دندان بی حس می شود، دندانپزشک اطراف دندان را محدود می کند، با یک ورقه ی کوچک اطراف دندان را جدا می کند تا در طی انجام مراحل دندان خشک و تمیز باقی بماند

2. دندانپزشک شما پس از استفاده از ابزار بسیار کوچک و با ایجاد یک سوراخ در قسمت بالای دندان به داخل دندان دسترسی پیدا خواهد کرد دندانپزشک از فایل های کوچک برای پاک کردن مواد آسیب دیده از داخل دندان استفاده خواهد کرد همچنین از فایل ها برای شکل دادن به درون محفظه دندان و ریشه استفاده می کند و هر پالپ باقی مانده را میشوید.

3. هنگامی که دندان کاملا تمیز و خشک می شود، دندانپزشک آن را پر می کند.

4. بعد از چند هفته، دندانپزشک شما درمان را با قرار دادن یک تاج دایمی به اتمام می رساند

مراقبت های مورد نیاز پس از درمان کانال ریشه