یکی از مناسب ترین روش ها برای جایگزینی دندان از دست رفته، کاشت ایمپلنت دندان در بهترین کلینیک دندانپزشکی می باشد . این روش همانند تمامی روشهای درمانی جنبه مثبت و منفی زیادی دارد .

از مزایای این روش می توان به ماندگاری طولانی و استحکام آن اشاره نمود .

بسیاری از افراد برای کاشت ایمپلنت اقدام میکنند ولی از عوارض آن هیچ گونه اطلاعی ندارند .

در این مطلب قصد داریم برخی از مهم ترین عوارض کاشت ایمپلنت را برای شما ارائه نماییم ، تا بتوانید قبل ازابتلا به آنها بتوانید اقدامات پیش گیرانه را به موقع انجام دهید .

عوارض ایمپلنت دندان چیست :

مهمترین نکته برای انجام درمانهای دندان مراجعه به دندانپزشک متبحر و مجرب  و بهترین متخصص ایمپلنت می باشد .

مراجعه به دندانپزشک متخصص باعث کاهش عوارض ایمپلنت دندان می باشد .

معمولا پس از کاشت ایمپلنت در دهان، تغییرات و عوارض موقتی برای ایمپلنت مشاهده می گردد .
این تغییرات ممکن است بین 3 هفته تا 6 ماه رخ بدهد و ماندگاری داشته باشد .

از مهم ترین این عوارض می توان به موارد زیر اشاره نمود .

• امکان دارد که دندان کناری ایمپلنت تا حدی لق گردد . در این حالت، پس از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود بازمی گردد .
    البته این عارضه خیلی نادرمی باشد و به مرور زمان بهبود پیدا می کند .
  • از عوارض موقتی بعد از کاشت ایمپلنت می توان به درد پس از جراحی را اشاره کرد .
    این مسئله امری طبیعی است و با گذر زمان برطرف می شود . این درد بسته به میزان مشکل بودن جراحی و شرایط و خصوصیات بدنی فرد کم یا زیاد می شود .
  • بهترین راه کنترل درد، استفاده از مسکن مانند ژلوفن‌ قبل از جراحی است . امکان دارد، درد ناشی از ایمپلنت ۳ الی ۴ روز ادامه یابد .
  • برای ایمپلنت بدون جراحی به دلیل اینکه شکاف در لثه ها ایجاد نمی شود، درد بسیار کمتری در ناحیه کاشت ایمپلنت وجود دارد .
    در این موارد، حتی نیازی به مسکن برای کاهش درد نخواهید داشت .

از دیگر عوارض :

• از دیگر مشکلات موقتی کاشت ایمپلنت می توان به تورم پس از قرارگیری ایمپلنت اشاره کرد .
    در مواردی که نیاز به جراحی پیوند استخوان برای کاشت ایمپلنت وجود داشته باشد، احتمال کبودی نیز وجود دارد .
    این عوارض پس از یک روز از کاشت ایمپلنت شروع شده و تا یک هفته بطور کامل بهبود می یابد .
  • در مواردی که استخوان فک پایین بسیار کم است، ممکن است بی حسی گوشه لب یا گزگز پس از جراحی ایمپلنت برای بیمار ایجاد شود .
    این مشکل عادی می باشد و با گذشت زمان برطرف می شود .
  • ممکن است دندان کناری ایمپلنت دچار عفونت، خونریزی یا تورم عصبی شود .
    این گونه عوارض با مراقبت صحیح و معاینات دوره ای توسط متخصص به کمترین حد خود می رسد .

راه های پیشگیری از عوارض ایمپلنت :

ممکن است این مشکلات بعد از کاشت ایمپلنت رخ دهد . بهترین راه برای کاهش آن معینات دوره ای توسط دندانپزشک متخصص می باشد . گرچه ایمپلنت دچار پوسیدگی نمی گردد ولی بافتهای اطراف آن مانند استخوان و لثه اطراف آن ممکن است دچار مشکل گردند .

به عنوان مثال، مشکلات لثه ای در اطراف ایمپلنت سریع تر از دندانهای طبیعی فرد رخ می دهد .

البته این را بدانید که این مشکلات از حالت طبیعی درمان آهسته تر رخ می دهد .
در نتیجه بعد از کاشت ایمپلنت، رعایت بهداشت دهان و دندان خیلی مهمتر از دوره قبل از کاشت ایمپلنت می باشد .

پیش از اقدام برای کاشت ایمپلنت اگر دیابت داردی آنرا کنترل نمایید .
همچنین اگر سیگار می کشید حتما قبل از کاشت ایمپلنت میزان استعمال را کاهش دهید .