از کجا بفهمیم بیماری لثه داریم ؟

(دندانپزشکی خوب در غرب تهران)

بهتر است بدانید که بیماری لثه، بیماری بسیار شایعی است که طی آن لثه‌ ها متورم، دچار عفونت و درد می‌ شوند.اغلب افراد بزرگسال به بیماری لثه با شدت‌ های مختلفی مبتلا هستند و اغلب افراد، حداقل یک‌ بار در طول عمر دچار بیماری لثه می شوند. شیوع بیماری لثه در کودکان تا حد زیادی کمتر از بزرگسالان می باشد. از کجا بفهمیم بیماری لثه داریم ، ممکن است هنگامی‌ که دندان‌ های خود را مسواک می‌ زنید،لثه‌ های شما خونریزی کند و یا دهان شما بوی بدی داشته باشد.این علائم مربوط به مراحل اولیه بیماری لثه است که تحت عنوان بیماری‌ های لثه شناخته می‌ شود.
بیماری لثه می تواند عوامل مختلفی مانند عوامل ارثی یا محیطی داشته باشد. عوامل محیطی قطعا قابل کنترل هستند تنها جای نگرانی زمانی است که عوامل ارثی باعث ایجاد بیماری لثه شوند که نمی توان کنترل قابل توجهی روی آن داشت.
از کجا بفهمیم بیماری لثه داریم

اگر بیماری‌ های لثه به ‌موقع درمان نشود، ممکن است باعث ایجاد حالت پیشرفته‌ تری از بیماری لثه شود که به آن (پریودنتیت) می گویند.این بیماری بر روی مقدار بیشتری از بافت‌ هایی که وظیفه پشتیبانی از دندان‌ ها را بر عهده دارند، تأثیر منفی می‌ گذارد.به یاد داشته باشید که اگر بیماری (پریودنتیت) درمان نشود، ممکن است استخوان فک آسیب ببیند و فضاهای کوچکی در بین لثه‌ و دندان‌ های شما باز شود.و در نتیجه باعث از بین رفتن دندان هایتان شود و شما دندان های خود را از دست بدهید.

تماس با کلینیک دندانپزشکی خوب در سعادت آباد جهت درمان بیماری های لثه و درمان های دندانپزشکی دیگر

توجه داشته باشید که اگر پس از مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان خون مشاهده کردید، نشانه آن است که مشکلی در لثه هایتان وجود دارد. خونریزی پس از شستشوی دهان، احتمالا نشانه  (ورم لثه) است. ورم لثه یکی از مشکلات بیماری لثه است که سبب خونریزی لثه به خصوص پس از مسواک زدن و غذا خوردن می شود.

چه زمانی به پزشک مراجعه کنیم ؟

• زمانی که لثه ها دچار التهاب شده و قرمز رنگ و پرخون هستند.
  • لثه ها در هنگام مسواک زدن یا استفاده از نخ دندان دچار خونریزی می شوند.
  • بافت لثه با کنار رفتن از روی دندان تحلیل رفته و ایجاد فضای خالی می کند.
  • هنگام روی هم قرار گرفتن دندان ها موقع  جویدن تغییر موقعیت احساس می شود.
  • بوی بد دهان و یا احساس مزه ی بد به طور دائم.

چه عادت هایی باعث بروز بیماری های لثه می شود :

• داشتن استرس بیش از حد :

لازم به ذکر است بدانید یکی از عللی که احتمال بروز بیماری های لثه ای را افزایش می دهد استرس مزمن است چرا که مبارزه با عفونت ها را برای بدن سخت تر می کند. توصیه می شود در صورت مشاهده علائم بیماری های لثه ای به کلینیک دندانپزشکی مهراد در غرب تهران مراجعه کنید.

• مصرف دخانیات (سیگار) :

افرادی که مصرف دخانیات دارید بهتر است توجه داشته باشید که جرم دندان بیشتری نسبت به افرادی که مصرف دخانیات ندارند، دارید که باعث آسیب به دندان و لثه ها می شود

• فشار دادن دندان ها :

بسیاری از افراد عادت دارند که در هنگام خواب و یا بیداری دندان هایشان را به هم می سابند که موجب ابتلا به بیماری های لثه ای می شود چرا که در این حالت فشار زیادی به بافت های دندان وارد می شود

علائمی که نشان دهنده بیماری های لثه می باشند عبارت اند از :

• درد لثه
  • لثه قرمز و ملتهب
  • چرک بین دندان ها
  • احساس مزه بد در دهان
  • حساسیت به سرما
  • وجود بزاق بیش از حد در دهان

لثه سالم نشانه های زیر را دارد :