کودک و دندانپزشک

وقتی پای رفتن به مطب دندانپزشکی به میان می‌آید، بیشتر کوچولوها داد و بیداد راه می‌اندازند و به انواع مختلف ترفند های متعددی را برای عدم رفتن به مطب دندانپزشک اجرا می کنند. در اینجا ما راهنمایی برای شما تهیه نموده ایم. دیگر نگران رفتن دختر و پسر کوچولویتان به مطب دندانپزشکی نباشید.

  • رشوه ندهید

    اولین نکته ای که در اینجا باید به شما اعلام کنیم به کودک تان رشوه ندهید. به کودکتان برای رفتن به مطب دندانپزشکی رشوه ندهید. برای مثال به او نگویید اگر با من به مطب‌دندانپزشکی بیایی برایت یک عروسک میخرم. در این صورت در دفعه بعد باید رشوه کلانتری به او بدهید. در عین حال او را بد عادت خواهید کرد. به جای آن از جایزه استفاده کنید. جایزه تشویقی است که شما پس از اینکه با دندانپزشک همکاری کرد، درمان دندانپزشکی کودک با موفقیت به انجام رسید. برای او در نظر می گیرید. این جایزه باید معقول باشد. برای مثال برای او کتاب داستان یا یک مداد رنگی بخرید.

  • کودکان را از آمپول نترسانید

    به کودکتان نگویید، اگر فلان کار را نکنی یا بکنی، تو را که به دندانپزشکی بردم، می‌گویم آقای دکتر به تو آمپول بزند. شاید در آن موقع شما به هدف خود برسید و رفتار کودکتان را کنترل نمایید. ولی ترس از دندانپزشکی و آمپول را در ذهن کودک خود به وجود می آورید. درملاقات های بعدی با دندانپزشک دردسرساز خواهد شد.

  • اول صبح به مطب دندانپزشکی بروید

    اگر قصد دارید برای دختر یا پسر کوچولویتان از دندانپزشک وقت بگیرید. بهترین زمان اولین ساعات آغازین کار مطب دندانپزشکی است. بسیاری از دندان پزشکان ترجیح می‌دهند که کودک را در اول وقت ملاقات کنند. چون هم کودک و هم تیم دندانپزشکی در آن موقع سرحال ترند.

  • اجازه بدهید کودک یکی از اسباب بازی های مورد علاقه اش را به مقصد بیاورد

     اگر دختر کوچولوی شما عاشق عروسکش است. می توانید به او اجازه دهید که اسباب بازی مورد علاقه اش را به دندان پزشکی ببرد. همراه داشتن یک اسباب بازی مورد علاقه کودک به او احساس آرامش می دهد.

  • دوستان کودکتان او را نترسانند

    دقت کنید که دوستان و همسالان و حتی هبازی های کودک شما با تعریف داستان های عجیب وغریب ترسناک و تجربه های ناخوشایند خود از مطب دندانپزشکی و تزریق و آمپول موجب ترس و اضطراب نشوند.

  • جواب پرسش های کودک را به دندانپزشک واگذار کنید

    خیلی از کوچولوها در راه مطب دندانپزشکی شما را سوال پیچ می کنند. درباره موارد مختلف دندانپزشکی، وسایل آن و آمپول انواع و اقسام پرسش ها را از شما می پرسند. بهترین کار در این موقع این است که جواب دادن به سوالات کودک در مورد دندانپزشکی، وسایل و کارهای دندانپزشکی را به دندانپزشک واگذار کنید. به کودک بگویید وقتی رفتیم دکتر از دکتر این سوالها رابپرسد.

    دانپزشکان جوابهای جالبی برای پرسش‌های غافلگیرکننده کودکان دارد. برای مثال توربین دندانپزشکی را به مسواک برقی، ساکشن را به جاروبرقی، یونیت دندانپزشکی را به الا کلنگ تشبیه می کند. به این ترتیب ترس کودک از دندان پزشک کاهش می یابد.

  • یک دوست صمیمی اش را به مطب ببرید

    اگر کودک شما خیلی خیلی از مطب دندانپزشکی می ترسد. یکی از دوستانش را که بیشتر از همه با او صمیمی است همراه او به دندانپزشکی ببرید. می توانید قرار بگذارید که پس از پایان این دیدار با دندانپزشک آنها را به مکانی که دوست دارند، برای بازی و تفریح میبرید برای مثال شهربازی یا پارک و یا حتی رستوران.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *