اگر توجه کرده باشید دیگر آن کامپوزیت ونیرهای فوق العاده سفید یکدست نظرمان را جلب نمی کند و نگاهمان دنبال کامپوزیت هایی است که در عین سفیدی طبیعی نیز باشند که شفافیت کامپوزیت ونیر در این موضوع تاثیر بسیار زیادی داردکه اگر از کامپوزیت ها به خوبی مراقبت شود این شفافیت و عدم رنگ پذیری مداوم است.

شفافیت در واقع به میزان نوری که از لایه های کامپوزیت عبور می کند گفته می شود و هرچه شفافیت بیشتر باشد کامپوزیت شما طبیعی تر بنظر می آید.

انواع ترمیم دندان در سعادت آباد

عواملی که در شفافیت کامپوزیت ها تاثیر دارند:

اول نوع کامپوزيت است، زيرا کامپوزيت ها بر اساس سايز ذرات تشکيل دهنده شان به چند گروه تقسيم مى شوند که در موارد کاربرد متفاوت، کارايى مناسبترى داشته باشند و بر اين اساس کامپوزيت هاى با سايز ذرات بسيار کوچک در حد نانو، براى کار کامپوزيت ونیر مناسبتر هستند.

دوم کيفيت پرداخت و پاليش است که دندانپزشک بايست با حوصله و صرف وقت زياد، تمامى مراحل پرداخت را به دقت انجام دهد و در اين مورد استفاده از برندهاى با کيفيت مهم مى باشد.

سوم تکنيک مورد استفاده براى انجام ونیر است، زيرا روشها و تکنيک هاى متعددى در انجام ونیر وجود دارد که يک متخصص دندانپزشکى زيبايى بايست با انها اشنايى داشته باشد و تجربه زياد هم در انجام و کاربرد اين تکنيک ها داشته باشد.

اما بایست توجه داشت که شفافیت بالاتر باعث نمایش بیشتر بدرنگی دندان زیر لایه کامپوزیت می شود و پوشش رنگ کمتری ایجاد می کند.