انواع ترمیم دندان در سعادت آباد

در صورت عدم رعایت بهداشت دهان احتمال بروز انواع مشکلات دهانی بالا می رود. یکی از مشکلات پوسیدگی دندان می باشد. زمانی که دندانهادچار پوسیدگی شدند، نیاز به درمانهای جانبی همچون ترمیم دندان و یا درمان ریشه خواهند داشت. در این مطلب به بررسی دو مورد از انواع ترمیم دندان در سعادت آباد یعنی ترمیم دندان با کامپوزیت  و ترمیم آمالگام با پین می پردازیم.

کامپوزیت دندان

این روش، یک شیوه خیلی سریع و آسان برای اصلاح لبخند می باشد. بر خلاف روکشهای لمینت، کامپوزیت در یک جلسه بر روی دندان توسط دندانپزشک زیبایی نصب می گردد.  این شیوه خیلی به دندانهای طبیعی شبیه می باشد واز نظر ظاهری مانند دندانهای طبیعی انسان اما در فرمی زیبا تر می باشد. این شیوه فقط برای تغییر رنگ دندان نمی باشد. روکش کامپوزیت برای دندانهای بامشکلاتی نظیر وجود لکه بر آنها، ترک خوردگی، تراشیدگی و یا ناهمواری درمان قابل اعتمادی می باشد. یکی از ویژگیهای مهم کامپوزیت دندان به ترمیم راحت و آسان بدون نیاز به ارسال به لابراتور اشاره نمود.

پروسه ترمیم با کامپوزیت

  • بعد از تراش حفره سطح دندان به اسید آغشته می شود .
  • سپس به وسیله آب شسته شده وبا اسپری هوا خشک می شود.
  • این کار باعث ایجاد تخلخل روی دندان می شود.
  • بعد از خشک کردن ماده باندینگ را به وسیله برس مخصوص به مناطق اچ شده می مالیم.
  • به مدت 1 ثانیه لایت می کنیم.
  • سپس با توجه به رنگ دندان کامپوزیت مناسب را انتخاب کرده وبه صورت لایه لایه داخل حفره قرار می دهیم.
  • لایت می کنیم تا حفره پرشود.
  • بعد از آن ترمیم کامپوزیت پرداخت می شود.

ماتریس مورد استفاده در ترمیم کامپوزیتی

برای ترمیم نواحی بین دندانی با کامپوزیت از نوار ماتریس سلوئیدی استفاده می شود. نوار ماتریس را در فضای پروگزیمالی قرار داده وبه وسیله وج ثابت می کنیم.

پرداخت درمان

برای پرداخت کامپوزیت از فرز الماسی پرداخت کامپوزیت استفاده می شود. این فرز الماسی کامپوزیت را صاف می نماید. اضافات آنرا بر می دارد وسطح لبیال وپالاتال ولبه پرکردگی به وسیله دیسکهای نرم الماسی پرداخت می شود. قسمت پروگزیمال نیز به وسیله نوارهای سمباده ای نرم مخصوص پرداخت می شود. بعد از اتمام ترمیمی با کاغذ آرتیکولاسیون اکلوزان پرکردگی باید کنترل شده وهرگونه نقاط پیش حذف می شود.

ترمیم دندانها با آمالگام همراه با پین

پین یک استوانه ای است که به عنوان گیر کمکی پرکردگی، در داخل چاهکی که در عاج دندان ایجاد می شود نصب می شود. در دندانهایی که یک یا چند کاسب ویا همه تاج دندان از دست رفته استفاده می شود.

انواع پین ها

  • پین های سیمان شونده

    چاهکی که ایجاد می شود از قطر پین بیشتر است واین فضا به وسیله سیمان پر می شود.

  • پین هایی که از طریق اصطحکام در عاج ثابت می شود

    قطر این پین ها از قطر دریل چاهکی که ایجاد می کند مختصری بیشتر است.

  • پین های پیچ شونده

    قطر پین ها مختصری از نقاط دریل وچاهک مربوط به آن بیشتر است همانند یک پیچ در عاج پیچانده می شوند وبه همین علت در عاج گیر می کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *