همه ما حداقل یکی دو بار دچار مشکل درد دندان، عفونت لثه، زخم های دهانی و این قبیل مشکلات می گردیم. راههای مختلفی برای حل این مشکلات وجود دارند. از جمله این موارد خوردن داروهای آنتی بیوتیک و مسکن، درمانهای خانگی، درمانهای پزشکی و سایر موارد می باشد. یکی از بهترین روش های خانگی که تقریبا هیچ عوارض جانبی ای ندارد، استفاده از محلول آب نمک می باشد.

دهانشویه و آب نمک

از آنجا که استفاده از دهانشویه در برخی از افراد ایجاد آلرژی می کند. بنابراین آب نمک و جوش شیرین بهترین ضد عفونی کننده دهان و دندان تلقی می شود. محیط دهان دندان هر فرد نیز به دلیل وجود آلودگی های بسیار زیاد و سایر محیط های زندگی و وسایل مختلف نیاز به ضدعفونی کننده دارد. یکی از اصول بهداشتی برای دهان و دندان ضدعفونی کردن این محیط می باشد، که باعث تضمین سلامت دهان و دندان می گردد.

ضرورت ضدعفونی کردن دهان

محیط دهان همواره با انبوهی از میکروب ها و آلودگی ها به صورت طبیعی همراه می باشد. این آلودگی‌ها به دلیل مقاومت طبیعی بدن عامل بیماری زایی ندارند. به صورت انگل باقی می‌ماند. اما جهت پیشگیری از فعالیت این انگل ها و به حداقل رساندن میزان آلودگی محیط دهان، ضدعفونی کردن دهان برای همه افراد الزامی است.

اسانس های خوشبو کننده

اسانس های خوشبو کننده موجود در دهانشویه ها و رنگدانه هایی که به جهت رنگ شدن آن برای جلوگیری از اشتباه گرفتن دهان شویه از سایر مواد آشامیدنی استفاده می شود. این مواد امکان بروز حساسیت یا آلرژی را در افراد افزایش می‌دهد. به این ترتیب در برخی باعث ایجاد آفت در دهان می گردد.

آب نمک و جوش شرین

بهترین ماده ضدعفونی کننده در دهان آب نمک و کربنات سدیم می باشد. کربنات سدیم در عامه جوش شیرین گفته می‌شود. ترکیب آب نمک و جوش شیرین باعث قلیایی شدن محیط اسیدی دهان می شود. این مسئله از فعالیت میکروب های این محیط جلوگیری می کند. توجه به این نکته ضروری است که آب نمک مورد استفاده نباید شور باشد. برای استفاده ازآن می‌توان از شکل سرمی آن استفاده نمود. میزان آب نمکی که برای شما توصیه می شود، محلول ۵ گرم نمک در ۱۰۰ سی سی آب می باشد.

محلول نشاسته و نمک

شاید بگویید که جوش شیرین ممکن است آسیب های بیشتری به دهان ودندان شما بزند. اگر نمیخواهید در این زمینه ریسک نمایید می توانید از روش های دیگری هم استفاده نمایید. علاوه بر ترکیب آب نمک با کربنات سدیم یا جوش شیرین می توان از ترکیب محلول نشاسته و نمک استفاده کرد.  ابتدا کمی نشاسته را در آب سرد حل نموده. سپس به آن نمک اضافه کرده و در نهایت به آن آب اضافه میکنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *