بهترین ایمپلنت های دندانی کدامند؟

بهترین متخصص ایمپلنت در تهران

بهترین ایمپلنت های دندانی کدامند؟

در زمانهای قدیم بعد از آسیب دیدن دندان آن را می کشیدند و هیچ جایگزینی برای آن وجود نداشت. اما امروزه با پیشرفت تکنولوژی راههای زیادی برای حفظ و جایگزینی دندان یافت شده است. یکی ازاین روشها ایمپلنت می باشد. ایمپلنت مناسب ترین راه برای جلوگیری از تحلیل لثه و استخوان فک بعد از کشیدن دندان می باشد. سوالات زیادی برای این درمان وجود دارد که یکی ازآنها، این سوال می باشد که بهترین جنس ایمپلنت های دندانی کدام نوع می باشند و از کدام نوع آن باید استفاده نماییم.

ایمپلنت دندان چیست

ایمپلنت دندان در غرب تهران یکی از نوین ترین و بهترین درمانهای جایگزینی دندانهای از دست رفته می باشد. این درمان در دندانپزشکی خوب در غرب تهران  تشکیل شده از یک پایه پیچ مانند از جنس فلز سازگار با بدن . غالبا این فلز تیتانیوم می باشد. این پایه درون استخوان فک با استفاده از جراحی دندانپزشکی قرار داده می شود. بعد از مدت 3 تا 6 ماه بسته به شرایط افراد مختلف، استخوان فک به ایمپلنت کاشته شده جوش می خورد. سپس بر روی آن تاج دندان قرار داده می شود.

مواد مورد استفاده برای ایمپلنت

در بالا اشاره نمودیم که جنس اکثر ایمپلنت ها در تهران  از تیتانیوم می باشد. سالیان سال جنس این پایه ها از فلز تیتانیوم بود. ولی در برخی افراد ممکن است آلرژی به فلز مشاهده گردد. برای این افراد اگر ایمپلنت از تیتانیوم باشد احتمال شکست درمان خیلی بالا می رود. بهمین دلیل برای این افراد از موادی دیگری برای ساخت ایمپلنت استفاده می گردد. سرامیک و اکسید زیرکونیم از جمله این مواد می باشد. معمولا یکی از اقداماتی که قبل از انجام ایمپلنت دندان کلینیک دندانپزشکی خوب زیر نظر بهترین متخصص ایمپلنت انجام می پذیرد، آزمایش آلرژی به فلزات می باشد. این کار از پرداخت هزینه های احتمالی در آینده جلوگیری مینماید.

خصوصیات مواد مورد نیاز

در کل موادی که برای ساخت ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرند باید یک سری خصوصیات داشته باشد. از جمله مهمترین و ضروری ترین این خصوصیات عبارتند از:

  • سازگاری زیستی با بافتهای بدن.
  • مقاومت در برابر خوردگی.
  • مقاوم در برابر شکستگی باشند.
  • مقاوم در برابر فشار باشند
  • می توانند از آلیاژ موادی مانند تیتانیوم و زیرکونیم باشند.
  • این مواد باید محکم و مقاوم باشند.

متداول ترین مواد مورد استفاده برای ساخت ایمپلنت

در حال حاضر دو نوع آلیاژ، متداول ترین مواد مورد استفاده برای ساخت ایمپلنت دندان افراد مختلف در بهترین دندانپزشکی تهران می باشند. این آلیاژها دارای خاصیتهای زیستی، فیزیکی و شیمیایی لازم برای قرار گرفتن در بدن می باشند. بعبارت دیگر این آلیاژها میتوانند با بدن انسان سازگاری داشته باشند. یا اینکه بدن انسان این آلیاژها را پس نمی زند.

آلیاژ ایمپلنت تیتانیوم

رایج ترین آلیاژ مورد استفاده برای انسان در حال حاضر مربوط به فلز تیتانیوم می باشد. نزدیک به هفتاد سال است که از این ماده برای ساخت ایمپلنت دندان استفاده می شود. طبق آمار 96 درصد کاشت ایمپلنت با اینم ماده موفقیت آمیز بوده است. رمز موفقیت این درمان هم این است که این ایمپلنتها موجب رشد بسیار آرام استخوان اطراف خود می گردند. این ماده دارای ماندگاری بالایی می باشد. علاوه بر ماندگاری نسبت به سایر آلیاژهایی که برای این درمان مورد استفاده قرار می گیرد مقرون به صرفه تر می باشد.

مواد کاشت دندان زیرکونیا

گفته شد که برخی افراد نسبت به فلز حساسیت دارند. برای این قبیل افراد چند سالی است که یک ماده جایگزین که در صنعت بسیار مورد استفاده قرار می گیردیافت شده است. این ماده اکسید زیرکونیم نامیده می شود. این ماده جانشین ایمپلنتهای تیتانیوم می باشد. البته که این ماده از نظر هزینه بسیار گرانتر از تیتانیوم می باشد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *