ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان یکی از برترین راهها و متد دندانپزشکی برای جایگزینی دندانهای از دست رفته در حال حاضر می باشد. ممکن است درباره نحوه درمان  و یا موارد دیگر این درمان سوالاتی داشته باشید. در یک سلسله مقاله قصد داریم از دیدگاه بهترين متخصص ايمپلنت در تهران به برخی از رایج ترین این سوالات پاسخ دهیم.

ایمپلنت دندان چیست

درمان ایمپلنت در غرب تهران یکی از نوین ترین و بهترین درمانهای جایگزینی دندانهای از دست رفته می باشد. این درمان تشکیل شده از یک پایه پیچ مانند از جنس فلز سازگار با بدن . غالبا این فلز تیتانیوم می باشد. این پایه درون استخوان فک با استفاده از جراحی دندانپزشکی قرار داده می شود. بعد از مدت ۳ تا ۶ ماه بسته به شرایط افراد مختلف، استخوان فک به ایمپلنت کاشته شده جوش می خورد. سپس بر روی آن تاج دندان قرار داده می شود.

ایمپلنت فوری دندان چیست؟

درمان ایمپلنت دندان فوری یکی از متد نوین کاشت ایمپلنت دندان می باشد. این روش کاشت برای جایگزینی دندانهای از دست رفته و یا شکسته بیمار در بهترین کلینیک دندانپزشکی تهران زیر نظر بهترین متخصص ایمپلنت مورد استفاده قرار می گیرد. پایه های ایمپلنت دندان مانند ریشه های دندان عمل می نماید. بدین معنی که علاوه برحفظ استخوانهای فک، بعنوان یک جایگزین فوق العاده برای دندانهای از دست رفته، یک پایه بسیار محکم برای تاج ایمپلنت هم می باشد.

چرا هزینه درمان ایمپلنت در بین کلینیک ها متفاوت می باشد؟

در کلینیک ها و مطب های دندانپزشکی متعدد هزینه درمان ایمپلنت فوری با توجه به شرایط مختلف، متفاوت می باشد. به طور نرمال نمی توان یک قیمت کلی برای این درمان بیان نمود. چرا که این شرایط در هر فرد متفاوت می باشد. بنابراین در صورتی که نیاز به آگاهی از میزان هزینه درمان دارید، بهترین کار مشاوره پیش از درمان می باشد.

از جمله شرایطی که می تواند در میزان این هزینه موثر باشد، می توان به موارد زیر اشاره نمود.

• میزان تراکم و سختی استخوان فک
  • نیاز به درمانهای مکمل همچون سینوس لیفت
  • نیاز به بازسازی استخوان
  • کلینیک مورد مراجعه جهت درمان
  • هزینه درمانی خود متخصص ایمپلنت دندان
  • برند ایمپلنت
  • کشور تولید کننده ایمپلنت

علل پس زدن ایمپلنت

اگر در کوتاه مدت ایمپلنت پس زد می توان به علل آلرژیک اشاره نمود. در این موارد بدن، ایمپلنت را بعنوان یک جسم خارجی در نظر می گیرد. سپس بدن، ایمپلنت را از لثه ها خارج میکند. در کل پس زدن ایمپلنت دارای یک سری علل وعلائمی می باشد. برخی از مهمترین آنها را بدانید.

• آبسه لثه بعد ایمپلنت
  • شکستن تاج ایمپلنت
  • پس زدن پایه ایمپلنت
  • تراکم ناکافی استخوان فک
  • واکنش آلرژیک
  • رعایت نکردن توصیه های جراح
  • عدم رعایت بهداشت دهان ودندان
  • عفونت ایمپلنت

عوارض ایمپلنت دندان چیست

• امکان دارد که دندان کناری ایمپلنت تا حدی لق گردد . در این حالت، پس از سه هفته تا یک ماه به حالت طبیعی خود بازمی گردد .
    البته این عارضه خیلی نادرمی باشد و به مرور زمان بهبود پیدا می کند .
  • از عوارض موقتی بعد از کاشت ایمپلنت می توان به درد پس از جراحی را اشاره کرد .
    این مسئله امری طبیعی است و با گذر زمان برطرف می شود . این درد بسته به میزان مشکل بودن جراحی و شرایط و خصوصیات بدنی فرد کم یا زیاد می شود .
  • بهترین راه کنترل درد، استفاده از مسکن مانند ژلوفن‌ قبل از جراحی است . امکان دارد، درد ناشی از ایمپلنت ۳ الی ۴ روز ادامه یابد .
  • برای ایمپلنت بدون جراحی به دلیل اینکه شکاف در لثه ها ایجاد نمی شود، درد بسیار کمتری در ناحیه کاشت ایمپلنت وجود دارد .
    در این موارد، حتی نیازی به مسکن برای کاهش درد نخواهید داشت .