ایمپلنت دندانهای قدامی

دندانهای پیشین یا قدامی مهمترین دندانها در زمینه زیبایی لبخند می باشند. بهمین دلیل سلامت، یکدستی و زیبایی آنها تاثیر بسزایی در لبخند دارند. در دندانپزشکی زیبایی برای اصلاح طرح لبخند هم بیشترین مانور برای دندانهای جلویی می باشد. اگر این دندانها را بنا به دلایل متعددی همچون ضربه دیدن از دست بدهید، جایگزینی درست و اصولی این دندانها تاثیر بسزایی هم در سلامت و هم در زیبایی چهره شما دارد. در این مطلب به بررسی یک سری نکات درباره جایگزینی دندانهای قدامی به روش ایمپلنت دندان می پردازیم.

دلایل نیاز به ایمپلنت دندان جلو

همانگونه که در بالا اشاره نمودیم مهمترین عامل از دست دادن دندانهای جلویی وارد آمدن ضربه می باشد. ضربه ممکن است بر اثر حوادث متعدد، تصادف، زمین خوردن، ورزشهای رزمی و یا این قبیل موارد رخ دهد. زمانی که دندانهای جلویی بیافتند و اقدامی برای درمان جایگزینی آنها نگردد. معمولا بعد از یک سال بین 25 تا 40 درصد استخوان فک تحلیل می گردد. در این موارد نیاز به یک درمان مکمل برای جایگزینی دندان به نام پیوند استخوان در بهترین کلینیک دندانپزشکی دارند. با انجام این درمان احتمال موفقیت این درمان در کلینیک دندانپزشکی خوب خیلی بالاتر می رود.

روشهای جایگزینی دندان از دست رفته

به طور کلی متد مختلفی برای بازسازی و کاشت ایمپلنت در تهران در ناحیه دندانهای جلویی وجود دارد. که با توجه به شرایط بیمار از انواع این راهها می توان استفاده نمود. مهمترین و رایج ترین این موارد عبارتنداز:

  • ایمپلنت فوری

    یکی از متد مورد استفاده در این زمینه عبارت است از ایمپلنت فوری. در صورتی که بلافاصله پس از کشیدن دندان دندان اقدام به کاشت ایمپلنت گردد، دیگر نیازی به درمانهای مکمل نمی باشد. از آنجایی که دندانهای جلو تاثیر زیادی در زیبایی افراد دارد، استفاده از این درمان برای دندانهای ناحیه جلو توصیه می گردد.

    البته این روش درمانی همیشه امکان پذیر نمی باشد. برای انجام این درمان فرد باید یک سری شرایط خاص راداشته باشد. از جمله این شرایط می توان به موارد زیر اشاره نمود.

    • وجود استخوان سالم اطراف دندان
    • عدم وجود عفونت
    • شکل هندسی ریشه دندان
    • لثه سالم
  • پروتز موقت جایگزین ایمپلنت دندان جلو

    بارها در مطالب مختلف برای شما بیان نمودیم که بعد از کاشت پایه ایمپلنت مدتی بین 3 تا 6 ماه نیاز می باشد تا ایمپلنت و استخوان فک بهمدیگر جوش بخورند. شاید این سوال برای شما پیش آید که در فاصله بین کاشت پایه ایمپلنت و قرار دهی تاج بر روی آن برای دندانها جلو چه باید کرد؟

    به طور کلی برای رفع این مشکل متد مختلفی ابداع گردیده اند. ساده ترین و رایج ترین این متد عبارتند از استفاده از پروتزهای متحرک و یا فیلیپر. در صورت تجویز این راهکار، فقط باید در زمانهای خاص از این روکش استفاده نمود. بعنوان مثال در محل کار، مهمانی و یا این قبیل موارد می توان از این روکش ها استفاده نمود.

     برعکس وقتی که در خانه هستید، در موقع غذا خوردن و هنگام خوابیدن نباید از این درمان استفاده نمود. این حرف بدین علت است که پروتزهای متحرک به لثه و استخوان زیرین آن فشار وارد مینمایند. در نتیجه استفاده بیش از حد از آنها و وارد آمدن فشار به آن ممکن است نتیجه ای جز تحلیل استخوان، لثه و آسیب به نتیجه درمان نداشته باشد.

  • روش FRC

    در این متد درمانی زیبایی، یک روکش دندانی از جنس کامپوزیتی موقتا به دندانهای مجاور وصل می شود.از مزیتهای این درمان می توان به ثابت بودن دندان اشاره نمود. از جمله ایرادات این روش هم می توان به آسیب پذیر بودن و شکننده بودن آن اشاره نمود. ممکن است در فاصله زمانی جوش خودن ایمپلنت و استخوانهای فک چند بار دچار آسیب گردند.

  • روش ایمپلنت فوری با استفاده از پروتز موقت

    در این متد درمانی-زیبایی بر روی ایمپلنت کاشته شده یک پروتز موقت ولی به صورت ثابت قرار داده می شود. از مزیتهای این متد درمانی می توان به فرم دادن لثه برای پروتز دائم و پر نمودن فضای خالی دندان اشاره نمود. از ایرادات و معایب این روش درمانی هم می توان به هزینه اضافی که برا ی فرد متقاضی ایجاد می نماید اشاره نمود. این هزینه شامل قطعات اضافی، قالب گیری، مراحل ساخت پروتز در لابراتوار و مراحل پروتز در روز جراحی انجام می گردد.

نکاتی که باید قبل از ایمپلنت دندان جلو بدانید

بهترین زمان برای کاشت ایمپلنت در غرب تهران دندانهای قدامی همان بعد از کشیدن دندان می باشد. با گذشت زمان از کشیدن دندان، پروسه جراحی و کاشت ایمپلنت دندان فوری و همچنین مراحل و هزینه ساخت پروتز و روکش آن متفاوت شده و با پیچیدگیها و مشکلات بیشتری رخ می دهد.

با تحلیل استخوان حتی با وجود پیوند استخوان قسمت گردن دندان عقب تر از لبه آن قرار می گیرد. بهمین دلیل تاثیر زیادی در نازیبایی دندان های جلویی نشان خواهد داد.  علاوه بر نازیبایی تاثیرات منفی زیادی در بهداشت دهان و دندان و همچنین تجمع مواد غذایی در آن منطقه ایجاد می نماید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید ؟
در گفتگو ها شرکت کنید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *